Turkiet 23-30 augusti 2014

Nu tänkte jag skriva lite om Desirées och min härliga resa till Turkiet. Vi åkte dit på lördagen den 23/8. Flyget gick från Norrköping vid 10 och vi var framme i Antalya ungefär kl 15 lokal tid. Sedan åkte vi med en buss i ca 2 timmar till vårt hotell som heter Sunprime Numa Beach. Och vilket hotell vi bodde i, lyxigt som sjutton! Fattar inte hur vi kunde få en så billig resa när hotellet var så fint. Hur som helst, på kvällen käkade vi på en restaurang som låg nära hotellet. I området där vi bodde fanns det bara två restauranger och sen en massa butiker, men en lite större by låg ca 2 kilometer bort (Avsallar), tog typ 20 minuter att gå dit.
På söndagen låg vi vid poolen och läste, svettades i skuggan och bara tog det lugnt. Gick ut lite bland affärerna har jag för mig.
Utsikt från pool-området.
Utsikt från vår balkong.

På dagarna brukade vi först äta frukost (som var helt gudomlig)

Två av mina frukostar.

Sedan brukade vi lägga oss vid poolen och sola & läsa. Framåt eftermiddagen brukade vi gå upp på rummet och äta lite frukt och kex och sen ligga och vila inne där det inte var så varmt. Efter det gick vi antingen runt och tittade i affärer på området vi bodde i, åt på restaurang där. Men två kvällar tog vi bussen in till Alanya där det fanns fler affärer och fler retauranger. Vi var även i Avsallar två gånger.
 Eftermiddagsvila på rummet.
Källaren i hotellet.
Åt middag på hotellet två gånger. Här åt vi italiensk buffé och den andra gången turkisk buffé.

Svettiga i Avsallar.
Förrätt i Alanya. En fruktansvärt rolig kväll på den restaurangen. Innehöll en rolig servitör och två roliga norska damer.

Mysigt vid poolbaren!
Sista kvällen var det uppvisning av turkisk dans på hotellet. Roligt att se!

Har haft en helt underbar resa till ett land som jag garanterat kommer besöka igen. Kanske till och med till samma hotell för tyckte om det otroligt mycket!